O našich pravidlech
Asi jako mnozí jsme začínali s klasickým DrD. Nikdy to však nebyl delší příběh pro dané postavy - spíš to bylo takové ohmatávání a zkoušení možností DrD světa (teda nevím jak Bob či Sknírka, ale alespoň já jsem hrál klasické DrD tak maximálně půl roku, spíš míň). V té době zrovna vycházelo DrD+, tak jsme si řekli, že to zkusíme.
No, když jsme začali hrát podle pravidel (máme úplně první vydání), zjistili jsme, že některé věci nejsou tak úplně reálné a že zas jiné tam třebas chybí. Rozhodli jsme se tedy, že pravidla trochu upravíme, aby byly jeskyně hratelnější. No, a když už jsme byli v tom opravování chyb, tak aby to sedělo našim potřebám, rozhodli jsme se i vymýšlet různé novinky. Například můj trpaslík byl povoláním několik desítek let kovář, ale žádná dovednost kovářství v pravidlech nebyla. Tak jsme vymysleli pravidla pro kovářství, poté k tomu nástavbu runování, což je další forma vkládání moci do kovových předmětů. Poté nám chyběl boj se dvěmi zbraněmi, tak jsme přidali ten, atd., atd. Tímto způsobem jsme vymysleli poměrně obsáhlé pravidla - nebo spíš nástavbu na pravidla - DrD++. V těchto pravidlech je započteno také dění a řád našeho světa (zejména kontinentu Anntaru), jeho historie, mythologie, theologie, atd.
Bohužel v záchvatu přidávání dovedností, schopností, dalších úrovní skillů se nám hra později začala trošku vymykat z rukou (v podstatě jsme se s reálností dostali tam, kde jsme začínali:-) ) a tak Garditt nakonec dokázal podle našich pravidel sprintovat rychlostí 360km/h čtyři hodiny vkuse, anebo kdyby chtěl pouze "běžet", tak rychlostí "pouze" 250km/h asi týden v kuse. Také zranění sekerou odpovídající 30 000 životů na jednu ránu se poněkud špatně představuje. No, ve své podstatě to nebylo až tak hrozné - trochu jsme očekávali, že na 20. lvl budeme téměř bohové - ale přecejenom se čísla pak blbě odhadují, když na takové zranění, aby si ho Garditt vůbec zapsal do tabulky životů, bylo potřeba ZZ minimálně asi 40 (odpovídá 320 životům), kdežto u ostatních členů by to stačilo na smrt všech dohromady.
Trošku jsem tady vyzdvyhl svého trpaslíka, protože u něj to bylo pěkně vidět, ale nebojte, i ostatní měli své vražedné skilly a třebaže Garditt by byl schopen všechny ostatní z družiny sejmout na jednu ránu, pravděpodobně by se k nim ani nedostal, neboť Ilias by ho bez sebemenšího pohybu vypařil i s polovinou světa, Faiwen by mu během jednoho kola zasadila čtyři šípy do oka, přestože měl magické krytí na celé tváři, a Gun... toho by nejspíš nenašel; a nenašel by ani nic ze svého nahromaděného jmění, ani svou dračí zbroj, kterou nesundával nikdy (myšleno nikdy).
No a z těchto důvodů jsme se rozhodli, že opustíme exponencielní tabulkový systém a vrátíme se ke krásnému lineárnímu postupu, takže se budeme moci "boostovat", jak budeme chtít, a i když budeme mít ZZ 100, tak to bude pořád jenom 100 a ne 320k. A tak vznikla pravidla DrD++-.
·Ŧ·